Ze wspomnień uczestnika Kongresu Kultury Akademickiej

Kongres

Ze wspomnień uczestnika Kongresu Kultury Akademickiej

http://forumakademickie.pl/fa/2014/04/nowosci-z-grodu-kopernika/

Marek Wroński

„Kres kultury akademickiej

W dniach 20-22 marca br. brałem udział w Kongresie Kultury Akademickiej w Krakowie. Jak ocenił go red. Edwin Bendyk z tygodnika „Polityka”: „Frekwencja była raczej skromna, nastroje mniej niż rewolucyjne, a konkluzje debat też nie raziły nowością”. Osobiście byłem bardzo zaciekawiony sympozjum nr 5, zatytułowanym Patologie środowiska akademickiego , które przygotował i prowadził prof. Jerzy Brzeziński z Poznania. Niestety dobór panelistów okazał się mało trafny. Pierwsze dwie wypowiedzi nie były związane z tematem, co spowodowało wyjście części słuchaczy. Kolejni paneliści ostrożnie próbowali podjąć problem, ale całość opakowana była „w watę słów”. Bardzo cenię prof. Brzezińskiego, bowiem zarówno w kuluarach, jak i w publikowanych artykułach był krytyczny wobec otaczającej nas rzeczywistości akademickiej, dlatego nie wierzyłem własnym oczom i uszom, że tak można „zepsuć” ciekawy i ważny temat.”

Józef Wieczorek– Może te wspomnienia tłumaczą  brak  reakcji UJ na moje postulaty ujawnienia publicznego tego co było na Kongresie, aby misja Kongresu miała szanse na spełnienie. Zamiast tego jakby słyszę: Kończ Waść ! wstydu oszczędź !’

2 comments on “Ze wspomnień uczestnika Kongresu Kultury Akademickiej

  1. Mógł Pan korzystać z live streamingu podczas obrad, dodatkowo na fb i twitterze odbywała się relacja oraz oczywiście mógł Pan wziąć udział w KKA.

    • Oczywiście można było korzystać z transmisji z obrad plenarnych co zresztą uczyniłem (choć tylko w pewnym zakresie czasowym), ale to nie jest to samo co nagrania i to nie tylko sesji plenarnych , które pozostają dostępne w cyberprzestrzeni do wysłuchania w dowolnej porze. Tak ja robię rejestrując i wrzucając do sieci spotkania/wykłady nie mając na to żadnych dotacji ani obowiązku a jedynie wolę obywatelską aby i inni mogli zapoznać się z tym z czym ja się zapoznałem. Tak się robi pro publico bono i niby taka była misja Kongresu aby wszyscy ‚akademicy’ mogli podnieść swą kulturę dzięki kongresowi. Oczywiście każdy zasobny w środki płatnicze mógł wziąć udział w KKA, ale nie wiem czy mógłby to nagrać, zresztą w całości na pewno nie, a zresztą taka robota jest w gestii organizatorów ! Oczywiście wiem, że b. wielu organizatorów nie jest w stanie zarejestrować i spopularyzować tego co sami organizują i często ja taką robotę wykonuję gratis dla dobra wspólnego.
      Na KKA nie zostałem zaproszony, mimo że jak łatwo sprawdzić o patologiach i kulturze akademickiej napisałem/nagrałem mnóstwo tekstów dostępnych za darmo dla wszystkich.

Skomentuj

